tisdag 23 augusti 2011

När älsklingen var ute

passade jag på att yla.

Mest därför att jag inser att min simultankapacitet är ett minne blott. Man ska inte mejla, skriva brev och blogga samtidigt — i synnerhet inte när blogger strular. Jag vet inte hur många evigheter det tog mig att få föregående inlägg någorlunda på plats. Bilder och text hade en egen vilja, till slut gav jag upp och lät dem hamna där de hamnade. Men jag borde ha haft mer förstånd än att ändå försöka avsuta sjutton andra texter — samtidigt. Då kommer saker på fel plats, och mejl sänds till fel person.

Bara 13° här på morgonen, och temperaturen hasar sig långsamt uppåt — långsammare än jag. Morgondimman ligger fortfarande kvar, förhoppningsvis blir det varmare när den lättar.

Och kameran ja, den har jag inte hunnit ägna mig åt.





7 kommentarer:

  1. Kändes det skönt?:) Att yla, menar jag.

    Karin

    SvaraRadera
  2. Jag har upplevt samma sak ofta när jag går tillbaka för att redigera ett inlägg. Ingenting är på plats längre - texterna långt nedanför bilderna och de olika styckena sitter ihop etc.etc. Man kan bli frustrerad för mindre.

    Nu funkar i alla fall min förhandsgranskning, vilket jag är tacksam för.

    Nej, man ska inte ha för många saker igång samtididigt. Min simultankapacitet är lika med noll - men det har den alltid varit å andra sidan...

    Ingrid, som tillbringar en fjärdedel av sitt liv med att leta efter saker.

    SvaraRadera
  3. Karin,
    Lättnaden var högst momentan.
    Får nog göra om det senare i dag.

    Ingrid,
    Vet inte om man kan skylla allt på blogger - det är olika problem beroende på vilken webläsare jag använder. Men problem likväl. Det händer att det slinker ur mig ord som jag inte ens visste att jag kunde...

    Egentligen tror jag inte att det är bra att göra många saker på en gång - även om det finns de som hävdar det. Jag försöker nog bara när jag redan är stressad - vilket naturligtvis är urkorkat, eftersom det bara spär på stressen.

    Margaretha
    sakletare

    SvaraRadera
  4. Kanske klokt att skriva en sak i taget. :) Minns när jag jobbade i Stockholm att det alltid var flera saker på gång samtidigt, så även på jobbet jag har nu. Men det gäller att hålla tungan rätt i mun. Ylandet kanske blir din nya signatur. :)

    SvaraRadera
  5. Anne-Marie,
    Jag hoppas verkligen att jag inte har anledning att yla alltför ofta i framtiden!
    Det gäller nog mest att ha vett att inte bita över för mycket - i synnerhet inte när jag är trött!
    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Så synd att kameran gått sönder. Du tar så fina bilder, är det en gammal bild eller är det med gamla kameran?
    Vet du om du får testa den där kameran?

    SvaraRadera
  7. Kolja,
    Det är en gammal bild.
    Nej, jag hör inte till de utvalda fem, så jag får hålla till gode med min gamla kamera. Det blir, även i bästa fall, rätt uschliga bilder - men det är bättre än ingen kamera alls.
    Margaretha

    SvaraRadera