lördag 3 januari 2009

Så här såg hon ut


Lily, som lär ha varit Barbies föregångare. Jag vet att jag för länge se'n läst om Lilys korta karriär — och jag har för mig att Lilys tyska ägare sålde henne billigt till firman som se'n lanserade Barbie, något de säkert ångrade.
jag gillade aldrig Lily — av många anledningar tror jag, hon var alldeles för spetig men kurvig för att det skulle gå att sy kläder till henne. Men också därför att jag var fortfarande barnslig och hade ingen längtan att bli vuxen — och vuxen är hon i allra högsta grad. Och någon Barbie docka hade jag aldrig.
Allt detta därför att jag blev påmind om Barbie dockans existens hos Libby.
0


1 kommentar:

  1. Jag har en Barbie som det står 1958 i rumpan på, och jag gillade heller aldrig att leka med henne.
    Din förklaring varför du inte var intresserad av Lily tror jag stämde med min relation till Barbie. Har aldrig tänkt på det på det sättet förut.

    SvaraRadera