torsdag 15 september 2016

Övervakad ‽

Never fear shadows! They simply mean there's a light shining somewhere nearby.
                                                          Ruth E. Renkel



Igår återupptäckte jag ett citat, som jag klottrat ned i en anteckningsbok, och blev nyfiken på vem upphovskvinnan är  eller möjligtvis var. Något som inte internet har något svar på. Hittade ett citat till av henne, och något jag förmodar är ett foto av henne, men inget mer. Jo, på en obskyr sida står det, långt ned: She es a german writer (sic). Förmodligen får jag nöja mig med det, kanske någon, om några år, har något att tillägga.
I jakten på uppgifter, kom det upp en hänvisning till Facebook, och naturligtvis trodde jag att det var på Ruths facebooksida, som jag skulle landa. Men nej då, det var ett ställe där Facebook redogjorde för vad de listat ut om mig!
Den här sidan har skapats automatiskt utifrån vad Facebook-användarna är intresserade av. Den är inte knuten till och stöds inte av någon som är associerad med ämnet.
vävning
stickning
reading and writing
sömnad
katt
jazz
vandring
musik
fiber arts
dans

Sidans rubrik är: om Ruth E. Renkel — men det är det ju inte alls. Alla ämnen är sådan jag ofta söker på, och dessutom står det med mindre bokstäver, vilka av mina vänner som också har samma intressen. Jag kan inte påstå att jag är chockad, jag förstår bara inte vitsen, och jag förstår inte vad den okända Ruth har med saken att göra.
Rubrikerna går att klicka på, liksom vännernas namn — men så roligt ska inte Facebook får det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar