måndag 22 februari 2016

Inspiration i nothyllan




Visst är klänningen fin‽ Nästan så jag får lust att sy  en — i kambrik med vävda eller flätade band, eller kanske siden med silkesbroderier. Som vanligt är illustratören anonym, och i viss mån kompositören, för jag har inte lyckats klura ut vem Moya kan ha varit. Clarence Lucas däremot var välkänd och produktiv både som kompositör, musiker och textskrivare (tänk vad somliga kan!)
Och The Song of Songs finns att lyssna till i flera olika inspelningar, jag valde en där Richard Crooks sjunger — även han välkänd person, tenor med hemvist på Metropolitan Opera under många år.

2 kommentarer:

  1. Inte antingen eller, en kambrik (är det bomull?) och en siden! Och kanske en ylleklänning till vintern?
    Tycker jag känner igen melodin, lite smörig men fin!
    kram från Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK Mette,
      Om du kommer hit och hjälper mig!
      Margaretha
      som inte
      gillar
      att sy

      Radera