måndag 21 december 2015

Hårda platta paket

ska det vara!
Merry Christmas 
Jessie Willcox-Smith
en jul helt i min smak
 
När jag läste att Bokentusiasten lottar ut den perfekta julklappen, stod barndomens jular och födelsedagar plötsligt för mig. Var paketen mjuka eller knöliga så gällde det att försöka se glad ut ändå. Mina föräldrar som tidigt förstod detta, brukade kamouflera böckerna med mjukare gåvor eller stora kartonger. Nu var väl inte risken så stor, för de flesta visste ju att det var hårda och platta paket som gladde mig mest.
Minns att jag tyckte det var så konstigt att så många barn som jag läste om, blev besvikna om de "bara" fick böcker. Fast å andra sidan drabbades jag aldrig av hemstickade yllestrumpor.
Du måste kommentera, hos Bokentusiasten, senast klockan 12:00 på julafton, om du vill deltaga i utlottningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar