måndag 4 april 2011

Naturlagar

Eftersom jag inte har lust att arrangera
en utspilld bild, snor jag en från nätet.

Vissa naturlagar är svårare att förstå än andra, som det här med att vätska, under vissa omständigheter, kan tiodubbla sig själv.
Det vet ju alla, att om man råkar stjälpa sin normalstora tekopp på arbetsbordet, suger böcker, tidskrifter och viktiga papper genast upp ungefär en liter — den återstående litern får man moppa upp själv.
Därför var jag inte direkt förvånad i natt, när jag vaknade sjöblöt därför att det runnit ut en dryg deciliter vätska i sängen. Den decilitern hade förmerat sig så till den milda grad att jag blev tvungen att byta både nattkläder och sängkläder.
Älsklingen tog det som en personlig förolämpning och drog sig förorättad till en torr och lugn säng.

8 kommentarer:

  1. Det gjorde Åskar rätt i, tycker pälstjejerna ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, precis så är det!
    Men va träligt när det händer på natten.
    Krya på dig!
    kramen

    SvaraRadera
  3. Samma naturlag plus ytterligare någon mera psykisk lag gör det väldigt svårt att beräkna blodförlust efter någons beskrivning - en matsked blir lätt flera liter!

    SvaraRadera
  4. Tänk om pengar förräntade sig lika välvilligt...
    Jäsdegar har också liknande symtom, börjar de jäsa så förmerar de sig oroväckande mycket om man glömmer bort dem, så till den milda grad att de rinner iväg på helt egna vägar..

    Karin

    SvaraRadera
  5. Det där är ett mycket välkänt fenomen även här. Hände nyss när jag vattnade blommorna, förresten. Några droppar hamnade utanför krukan, men på golvet bildades det snabbt en mindre sjö!

    SvaraRadera
  6. :))) Den lagen är väl mycket nära släkt med den att leverpastejen alltid kommer nedåt på den smörgås som bara hoppar rakt ut från näven!

    SvaraRadera
  7. Chris,
    Åskar uppskattar det moraliska stödet från pälstjejerna!
    Hade det åtminstone varit mjölk.

    Pia,
    Ja, det finns det som är roligare än att leta rätt på torra grejer mitt i natten - jag var frestad att göra som älsklingen, bara leta rätt på en annan säng.

    Olgakatt,
    Den psykiska lagen plus rädsla kan säkert tömma en människa på allt blod på nolltid.

    Karin,
    Undrar om inte somliga människor kan förmera pengar på samma vis - fast man behöver nog en fallskärm först.
    Tack och lov har jag inte förmerat mig fast jag degat mest hela da'n.

    Ailas,
    In(omhus)sjöar ska man akta sig för. Kanske borde man ha en båt förtöjd under fönsterbrädet.

    Lisette,
    Ja, hoppfulla smörgåsar lyder under samma lag - lagen om...

    Renée,
    Ja, och risgryn är nästan värre - då hjälper det inte att simma! I Staterna är det faktiskt förbjudet att kasta risgryn på bruden, det har bidragit till så många fallolyckor när risgrynen funkar som rullskridskor under fötterna på folk. Dessutom är det inte nyttigt för fåglar att äta okokt ris.

    Margaretha

    SvaraRadera