måndag 21 mars 2011

Grattis Johann!

Johann Sebastian Bach
21 mars 1685 - 28 juli 1750


5 kommentarer:

  1. Ljuvlig musik! Grattis säger jag också till Johann!

    Karin

    SvaraRadera
  2. Bach är nog den kompositör som jag aldrig någonsin tröttnar på, vare sig att lyssna till eller spela. Synd bara att jag inte är tillräckligt duktig för att spela hans stora orgelverk...

    Kram från Ingrid som eventuellt tänker spela ett litet preludium i a-moll på söndag på en familjegudstjänst i Söderköping.

    SvaraRadera
  3. Karin,
    Och vilken produktion! Helt ofattbart att kunna komponera så mycket och så vackert!

    Ingrid,
    Jag lyssnar ofta och gärna på Bach - och hans söner - men helst inte på kantaterna och orgelverken. Om man inte spelar dem på piano eller cembalo.

    Margaretha

    SvaraRadera
  4. Hörde idag på radion en snutt om en svensk kvinna som ska till Leipzig och spela på Bachorgeln. Hörde inte allt så jag uppfattade inte vem hon var och varför men lycklig var hon!
    Nä, Bachs musik tröttnar man inte på!

    SvaraRadera
  5. Olgakatt,
    Jag hörde det också, minns inte vad hon heter, men tror hon var från Piteå. Några tyskar hade hört henne när hon spelade (på en kurs tror jag) och erbjudit henne att turnera i Tyskland.
    Förstår att hon var lycklig!
    Margaretha

    SvaraRadera