torsdag 31 december 2009

Pausmusik

The Concert
Georg Jacobides
.
Kommer att tänka på Leopold Mozarts Kinder-symphonie när jag ser den här bilden.
Men den får mig också att tänka på en fredsguds-tjänst som jag var på i Högalids kyrka, på sjuttiotalet. Det var högstämt och vackert med kända musiker och vackra tal. Men så kom ett mycket modernt orgel-stycke och mannen framför mig satte sig med händerna för öronen, precis som kvinnan på bilden. Hans stackars fru blev så gruvligt generad och försökte dra ned hans armar — och vi som satt bakom hade fullt sjå att hålla oss för skratt.

2 kommentarer:

  1. Tittar in för att önska dig ett bra och fantastiskt 2010. Må det vara gott mot oss!
    /I.

    SvaraRadera
  2. Tack Lilla Eken,
    Jag önskar dig det samma!
    Margaretha

    SvaraRadera