måndag 26 oktober 2009

Lättnad


Vilken lättnad det är att fatta ett beslut istället för att avvakta och vela fram och tillbaka.
Efter alla våndor med min dator mejlade jag Per, min dator guru, och sa' att jag skulle lämpa över allt på honom när jag måste åka till sta'n om några veckor. Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte orkar ta' itu med problemen.
Jag mår inte ett dugg bättre – men det känns 17 så mycket bättre.

Det känns också bra att ha fått lite rätsida på min vårdsituation – även om det bara är en tillfällig lösning. Jag tillhör nämligen ett landsting med fritt vårdval. Vilket inte, som jag trodde, att vi patienter väljer den läkare vi vill ha. Nej, läkarna väljer de friskaste och mest lönsamma patienterna.
.
Så sägs det att solen kommer på ett tillfälligt besök i morgon, vilket också gör livet lättare att leva.

9 kommentarer:

  1. Glädjer mig!
    Take care!
    love,
    Q

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha en dataguru, det underlättar :)

    Fritt vårdval låter bra men jag blir inte ett dugg förvånad över din beskrivning vad det egentligen betyder.

    SvaraRadera
  3. Q maj frend. Aj do tejk kär - so in i norden. U2
    lavv,
    M

    Christina,
    Per är suverän, han jobbar på firman där jag köpt mina datorer - och med åren har vi blivt kompisar. Skönt att ha någon att fråga eftersom jag inte varit förutseende nog att skaffa barn som kan hjälpa sin gamla mor.

    De flesta blir inte förvånade när vården kärvar - och det är ju rätt alarmerande.
    Margaretha

    SvaraRadera
  4. Nu fnissar jag rejält, för precis så där brukar jag tänka om min egen barnlöshet ;)

    SvaraRadera
  5. Christina,
    Inte förrän jag läste din senaste kommentar, kom jag ihåg en tjej som blev jättearg på mig när jag gjorde en liknande kommentar. Det var hennes livs stora, JÄTTESTORA, sorg att hon var barnlös, på något vis lyckades hon lägga in något jag aldrig menat i mina ord. Tror aldrig att jag blivit så utskälld, hon skrek och grät och jag trodde att hon skulle slå ned mig.
    Så olika vi är...
    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Vojne!!!
    Nä, jag tyckte bara det var befriande att läsa att du hade samma tankar som jag ;)
    Riktigt upplyftande måste jag säga.

    SvaraRadera
  7. Christina,
    Vi kanske kan adoptera en ung datanörd tillsamman, du och jag. Se'n kan vi ha delade vårdnad om vår lille nörd som får fara mellan oss och fixa våra datorer.
    Margaretha
    kanske skulle försöka få tag på en städnörd också...

    SvaraRadera
  8. Ha ha, jag är med, fast då måste vi hitta en ung datanörd som kan både pc och mac :)
    En vecka var, blir det bra?

    SvaraRadera
  9. Vi kanske kan få tag på en händig typ som kan gräva i trädgården och hjälpa dig med ditt nya renoveringsobjekt.
    En vecka eller två - som det faller sig - låter bra. Det är ju inte så långt emellan så vi kan väl improvisera lite..
    Margaretha

    SvaraRadera