torsdag 10 september 2009

Fascination

, En bild från Tradera
0
Den här aningen makabra bilden, är den enda bilden av en vindstrut som jag kan hitta på nätet. Kanske inte något vidare säljande argument. Den här struten ser modernare ut än de jag minns från min barndom, och förefaller vara aningen konisk, medan jag minns dem som längre och cylindriska. Hur som helst var de en annat av barndomens fascinationer. Jag kunde inte för mitt liv förstå hur de fungerade – kan jag förresten inte nu heller.

3 kommentarer:

  1. Dom där minns jag också. Vi hade en granne som åkte moped till jobbet varje dag, och han hade en sån :)
    Jag minns dom inte heller som så koniska.

    Jag tror att det bildas en luftkudde som pressar undan vinden.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har nog hört en förklaring - men liksom med alla andra förklaringar, varför flygplan kan flyga, hur man kan tala med varandra i telefon och hur elektricitet fungerar, så fattar jag det rent teoretiskt när jag hör det. Men ta' mig 17 om jag riktigt förstår det på djupet.
    Margaretha
    den förundrade

    SvaraRadera
  3. Nä, vem har sagt något om att förstå på djupet ;)

    SvaraRadera