torsdag 14 maj 2009

Nytt hemlighus

0
åt älsklingen. Jag är trött på att leka fakir på mitt badrumsgolv som varken liknar ett badrumsgolv eller en sandstrand. Min älskling krafsar med kraft och energi så det sprutar sand över hela golvet – så idag när jag läser i ett reklamblad att man sålde den här sortens täckta lådor till halva priset, kastade jag mig på min "moppe" och for iväg till byn för att inhandla en dylik. Den var större än jag räknat med så första biten satt jag med den i ena handen (den har handtag på taket) men sen lyckades jag kila in den under ena benet som jag la' på taket. Nästan samma position som "att skjuta hare" (maximal knäböj, balansbenet rakt framåt) om någon minns det från barndomens skridskoåkning.
Om min älskling kommer att vilja krypa in i kojan återstår att se – och det lär jag inte få reda på förrän framåt vintern. Så här års nyttjar han inte inomhus-faciliteterna.


Undrar om fler har haft problem med Blogger i eftermiddag, här har den varit extremt långsam och samarbetsovillig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar