tisdag 5 maj 2009

Äggplanta



Den som gillar äggplanta men har tröttnat på sina vanliga recept kan klicka sig över till tebloggen och kika på receptet på rostad äggplanta (på engelska).
Jag hade assistans med matlagningen i dag av en icke vegetarian som var ytterst misstänksam mot mina för henne okända ingredienser. Innan hon gick smakade hon på maten och sa’ motvilligt att den ju var god – fast för stark. Är ketchup den enda ”kryddan” man använder så kan jag tänka mig att hennes smaklökar fick en chock. Hon erkände även att det inte var så besvärligt att tillaga som hon trodde att det skulle vara.
Jag tyckte kanske att rätten var i mesigaste laget – men jag vet ju inte om min hjälp höll igen på kryddningen eftersom hon uppenbarligen inte gillade kryddor. Och så tyckte jag inte att den såg särskilt aptitlig ut.

Jag vet inte om det är jag eller Blogger som fått fnatt – det ser inte ut som det brukar när jag skriver inlägget. Kanske har jag lyckats ändra någon inställning utan att veta om det. Bilden syns inte förrän jag publicerar inlägget – jag kan inte byta färg och storlek på texten…
Nu går jag och lägger mig!

2 kommentarer:

  1. Det är så för mig också. De sista dagarna har blogger haft en massa hyss för sig och felindikerat att det varit fel på HTML-kodningen (som jag inte rört).
    På vinst och förlust tog jag bort den koden som var markerad och vips så funkade det igen. Det vete tusan hur det gick till.
    mvh R

    SvaraRadera
  2. Det är gott att veta att jag inte är ensam om problemet. ”Redigera HTML” gick inte att klicka på så jag tog det näst bästa, fliken bredvid – den det står ”Skriv” på. Och si då blev allt som vanligt igen!
    Tack!
    Margaretha

    SvaraRadera