måndag 2 mars 2009

Kul med snö

0
I dag har det sett ut som när man skakade på sin barndoms snöklula. Mina kula var en kub med en vit plastkyrka inuti den — och jag tror att det var några träd också. Den var underbart konstlös — lika ful som de flesta kulor jag hittar på nätet. Till min stora förvåning finns det massor av dem, det finns till och med beskrivningar på hur man gör sin egen kula. Vilket jag knappast tror att jag kommer att göra — men för den som är intresserad så finns en beskrivning på "Oh les boules a neige", både på engelska och franska. Och en svensk beskrivning på bloggen "Kreativa skapelser"
Men jag måste tillstå att jag nästan kan tänka mig att göra en Buddha-kula!

0



2 kommentarer:

  1. Tänk jag fick en sådan där "snökula" i plastglas! av min chef för några år sedan - med en kyrkobyggnad i Köpenhamn som centrum.
    Min chef köpte den med glimten i ögat för att jag inte kunde följa med på en studieresa -hon ville jag ändå skulle ha ett minne.

    Himmel alltså,det absolut fulaste jag har sett.

    SvaraRadera
  2. Har du den kvar? Fula gåvor kan vara problematiska - jag har några som jag funderar på hur jag ska göra mig av med...
    Margaretha

    SvaraRadera