onsdag 4 mars 2009

Gumman Tö gör sin plikt

o
Det skvalar ur stuprännorna och droppar från taket! Grusgångarna börjar titta fram under snön. Chionodoxan visar nästan en hel centimeter av sin skönhet och snödropparna slingrar sig i en enda röra — bara knopp än så länge, men man får väl ha måttliga fordringar så här i början av mars.
Lite fusk är det — bäst jag erkänner att lökarna som kommer så här tidigt är satta kring brunnen som är uppvärmd.

0

0
Dagen har varit mer än välfylld och jag har inte ens hunnit fundera över var mina gamla dagböcker har hamnat. Fast med mitt idiotminne så tror jag nog att jag kommer ihåg det mesta utan dem. Kanske kan jag få ihop nästa etapp av resan senare i kväll.

2 kommentarer:

  1. Det är inte fusk. Det kallas smart! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag var inte tillräckligt smart för att inse det!
    Margaretha

    SvaraRadera