fredag 6 februari 2009

En mus till fikat?


Vad sägs om en friterade mus till teet? Tidskriften "Ratgeber Frau und Familie" kom idag och där fanns denna gulliga bild. Nu är jag inte särskilt förtjust i kaffebröd, och definitivt inte i friterade saker, men jag får ändå en så'n lust att sätta igång ett musbak. Det är en slags munkar, så kanske väntar jag tills jag får besök av någon av mina vänner som är galen i dylika.
Blir någon sugen på Frittierte Mäuse så skrik till, så skickar jag receptet.

8 kommentarer:

  1. JAAAAA! Jag älskar munkar!
    Fast jag förstår inte tyska!
    Kram från Ellen

    SvaraRadera
  2. Talar ryktet sanning? Är du i Uppsala Margaretha så kan jag titta upp bara du talar om vart jag ska ta vägen. Någon annan som kan tala om hur det är?
    kram från Mette

    SvaraRadera
  3. Mette, Jag har försökt att ta reda på hur det är men inte fått tag på rätt person (MT). Jag tror inte att Margaretha är i Uppsala, men kanske i K eller T, möjligtvis i Ö om hon inte är hemma. Att ingen svarar i telefonen betyder inte att ingen är hemma. Deras hus är stort och hon svrar bara när hon vill. Jag fortsätter att forska.
    Q

    SvaraRadera
  4. Jag undrar också får inga svar. Donna är jätteorolig. Vet Eva K något?
    Ellen

    SvaraRadera
  5. Jag har nyss talat med MT, Margaretha är hemma. Skriv gärna till henne men ring inte på några dar.
    Q

    SvaraRadera
  6. TOL! Tack Q. Kan jag komma i kontakt med dig?
    Mette

    SvaraRadera
  7. Jättefina bloggar, jag läser dom varje dag.
    Hoppas att du snart är tillbaka vid tangentbordet!
    Kicki

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Kicki,
    Roligt att du trivs här.
    Det ta'r nog ytterligare attt par dagar innan det blir full fart på tangentbordet.
    Margaretha

    SvaraRadera