söndag 18 januari 2009

Det var den söndagen

0
SNOWFLAKES
The snowflakes are falling by ones and by twos;
There’s snow on my jacket, and snow on my shoes;
There’s snow on the bushes, and snow on the trees—
It’s snowing on everything now, if you please.
0
SMHI meddelade i morse att det skulle komma rikligt med snö i våra trakter. För att inte bli sittande utan mat här på vår kulle så tänkte jag att det var lika bra att åka och handla innan vi blev insnöade. Snön for redan i luften och fast det bara var strax under noll kändes det otrevligt och råkallt ute.
Tror nå'n att bilen behagade starta?
Startmotorn går men se'n blir det inte mer. Kunde jag putta ut bilen ur garaget skulle jag kanske kunna starta den i vår backe, men det räcker inte mina krafter till så jag fick vackert gå in igen, och i morgon blir det till att ringa efter hjälp.
Det är sådana gånger jag funderar på att flytta till mina Amish vänner.
0
0
Tvättade i morse och använde en stor del av eftermiddagen åt att mangla. Lovade mig själv att aldrig låta tvätten bli liggande så länge — även om det varken är svårt eller tungt att mangla ta'r det tid och är rätt trist.
0
Men någon snö blev det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar