tisdag 23 december 2008

Musmys

The Erratic Rat
0
There was a ridiculous Rat
Who was awfully puffy and fat.
“I’ll carry,” he said,
“This plate on my head,
’Twill answer in place of a hat.”
0
And then he remarked with a frown,
“I suppose that I must have a gown;
I’ll make me a kilt
Of this old crazy-quilt,
To wear when I’m going to town.

“And of course, though the weather is warm,
It may be there’ll come up a storm;
An umbrella I’ll make
Of a caraway cake,
It’ll match with my whole uniform.

And I’ll carry a bottle of ink
In case I should wish for a drink;
And this flat-iron so sweet
I’ll take with me to eat,
And now I am ready, I think.”
0

Ur "The Jingle Book", 1899, av Carolyn Wells
med illustrationer av Oliver Herford

2 kommentarer:

  1. Undrar just vad erratic betyder? Jag håller på att griljera julskinkan så jag har inte tid att slå upp det.

    Väldigt vad den musen blev fin när hon skulle fara till stan :)

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag alltid är omgiven av diverse uppslagsverk så kan du få kunskapen direkt från källorna.
    Min favorit The New Penguin English Dictionary säger:1.characterized by lack of consistency, regularity, or uniformity; unpredictable.
    2. having no fixed course: an erratic comet.
    NE som jag har i datorn, nöjer sig med: erratic [i'rætik] adj. ojämn; oberäknelig
    och Prismas ordbok : 1. underlig, exentrisk, oregelbunden, planlös
    2. irrande, kringflackande

    Ja, här har vi något att lära nästa gång vi ska ut på vift.
    Margaretha

    SvaraRadera