torsdag 27 november 2008

Dyrort?

Tittar på mitt kvitto när jag kommer hem från Konsum. En gurka för 30 kronor, ett päron för 25 kronor och ett blomkålshuvud kostade 41 kronor. Det senare vägde 6 hg och kostade 17 kronor kilot! Till och med jag med mina skrala mattekunskaper förstod att det var något galet. Ringde till affären och de skulle kika på den aktuella kassan - själv ska jag ta' med kvittot nästa gång jag handlar. Det får mig naturligtvis att undra hur länge det fungerat så här. Jag tittar inte alltid på kvittot och jag ser att många inte ens ta'r med sig kvittot. Inte en enda av felräkningarna var till min fördel......
Ska bli spännande att se vad som händer härnäst.

1 kommentar:

  1. Jag har hört nån påtala det där, att man bör ta emot kvittot, för ju fler som inte gör det, desto större risk för små "förändringar".

    SvaraRadera