lördag 13 september 2008

Det blir inte alltid som man tänk sig


Från The Peter Patter Book of Nursery Rhymes av Leroy F. Jackson med illustrationer av Blanche Fisher Wright
000000
MULE THOUGHTS
A silly little mule
Sat on a milking stool
And tried to write a letter to his father.
But he couldn’t find the ink,
So he said: “I rather think
This writing letters home is too much bother.”
0000000
Blogga var det sista jag skulle göra — varken på svenska eller engelska — trodde jag.
Så lät jag mig ändå förledas att börja. Först på svenska och se'n på engelska. Nu har jag förstått att de av er som hejade på mig när jag började med bastmattan även läser min engelska blogg och jag funderar på att rulla ihop bastmattan för gott. Det känns inte roligt att skriva det samma på två bloggar och jag hinner helt enkelt inte skriva flera olika inlägg.

Och på tal om att hinna; på radion talar man sig varm över allt man kan göra om man går in på de olika programmens hemsidor, man kan lyssna på alla möjliga program och man kan läsa om dem. (Om man råkar ha en uppkoppling som tillåter det — och att en del inte ens har en dator verkar det inte som om alla har fattat). Men när i all världen ska man göra det? Jag som har mindre att göra än de flesta människor jag känner, får inte till det.

1 kommentar:

  1. jag är inge bra på engelska så jag läser hellre din svenska blogg.SLUTA INTE!!!!!
    ellen

    SvaraRadera